דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך קופונים עוזרים לך למכור יותר?- הכל על קופונים וקידום מכירות 

מאת    [ 05/09/2011 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1904 פעמים ]

מאת: יאיר גבע

 

קידום מכירות באמצעות קופונים מביא יותר לקוחות, מעלה את ההכנסות וממתג את העסק שלכם כעסק ששם את טובת הלקוחות שלו בראש סדר העדיפויות.

החברה הראשונה בעולם שעשתה שימוש בקופונים הייתה קוקה קולה, שבשנת 1887 החליטה לקדם את מכירות מי הטוניק שלה באמצעות מתן קופונים שהעניקו בקבוקי שתייה בחינם. כך הם חילקו למעלה מ-8.5 מיליון בקבוקי שתייה של מי טוניק ועל הדרך הפכו את הקופונים לאחד האמצעים היעילים ביותר לקידום מכירות.

בזמן האחרון אנחנו שומעים יותר ויותר על קידום מכירות באמצעות קופונים ברשת האינטרנט, שמעניקים הנחות שונות לגולשי האינטרנט והדבר הופך לעניין נפוץ ופופולארי שלקוחות רבים עושים בו שימוש.

קופונים מתאפיינים בשלוש תכונות עיקריות: הם מעניקים הנחה או הטבה, יש להם תוקף שימוש שלאחריו הם לא יכובדו והם מניעים לפעולה-גזירה או הורדה של הקופון וכניסה לאתר האינטרנט או הגעה פיזית לחנות כדי לממש את הקופון.

יש מספר סוגים של קופונים שכולם מיועדים לשימוש בתחומים שונים של מסחר ושירותים:

1) קופונים מוטמעי דפוס- קופונים שמוטמעים בעיתונות, בפליירים או בדיוור ישיר. קופונים כאלה מחייבים גזירה ושמירה שלהם עד לשימוש עצמו.

2) קופונים משלימים- קופונים למוצרים ואו שירותים המודפסים על מוצרים אחרים. בדרך כלל, שיטה זו נהוגה כאשר רוצים לקדם מוצר או שירות חלש יחסית על גבי שירות או מוצר חזק ופופולארי או כשמדובר במוצרים משלימים(למשל- קופון למי סודה שיודפס על בקבוק קוקה קולה, או קופון לשקית גרעינים שיודפס על מארז בירה).

3) קופוני תצוגה- קופונים המודפסים בצמוד למוצר או מספר מוצרים הנמצאים על מדף בחנות. (למשל- "קנה 4 שקיות במבה וה-5 חינם"). קופונים כאלו מיועדים בדרך כלל להגברת המסה המכירתית ולרכישות גדולות של מלאים.

4) קופוני אינטרנט- תחום שמתפתח בצורה מהירה בזמן האחרון. בדרך ניתן על ידי אתרים מתמחים ברכישות קבוצתיות של קופונים מעסקים בתחומים שונים, כך הם מציעים הנחות גדולות ומשמעותיות ובו זמנית מעלים את המרווח של בעל העסק על ידי קביעת מספר מינימום לרוכשי הקופונים. קופונים מסוג זה יכולים גם להישלח ללקוחות באינטרנט ומעבר להנחה או להטבה, הם מספקים גם חוויה חברתית (במיוחד באתרי הרשתות החברתיות)

קופון טוב מופק לאחר תהליך של ניצוח המוצרים או השירותים שמציע העסק, ולאחר שנערכה בחינה מדוקדקת מה רוצים לקדם, באיזה מחיר ובאיזו טקטיקה. עיצוב הקופון חייב להיות ברור ומושך כך שיגרה את הלקוח הפוטנציאלי ויגרום לו להסיט את מבטו אליו.

שיטת הקופונים, שנפוצה מאוד בארצות הברית ובקנדה, הולכת ומתפשטת גם בישראל והיא נחשבת כיום לאחת השיטות הטובות ביותר לקדם את המכירות של העסק שלכם.

 

בהצלחה,
יאיר גבע
יועץ תקשורת ומנכ"ל
'מסר אסטרטגיה תקשורתית'




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב